Als anys 60s en l’anunci del producte de neteja ariel, la dona fa un paper que ens ridiculitza ja que no es creu el que li diu l’home quan aquest ha tingut tota l’estona la raó, i això fa que la dona tingui un grau d’inferioritat. La roba era de tonalitats clares (predominava sobretot el blanc)les noies anaven vestides amb vestits i devantalls, i l’home portava una americana, una camisa i uns pantalons com hem dit abans, tota amb colors clars i també portaven la roba impecable.
Als 70s ja comencen a ficar una imatge de la dona mes divertida i ingenua que vol apendre les diferents tècniques de la llar, i per demostrar-nos que ariel es el millor producte ho comparen amb un altre. La roba es fica amb mes colors ja que comença a existir la televisió en color,i per aixó utilitzen molt el groc per atreure l’atenció.
En els anys 80 la dona té ganes de fer-ho tot be, vol deixar la roba molt impecable i al veure que a ella no li surt la roba neta del tot i a la seva veina si, es desespera! Els colors segueixen sent vius, pero també utilitzen molt el blanc I colors clars, sobretot predomina el verd, ja que la capsa d’ariel en aquella època era d’aquell color.
Ja en els 90, la bellesa de la dona comença a influir en un punt clau per atreure l’atenció, ja no apareixen homes com fent que ells son millors i son superiors a nosaltres. Els colors segueixen sent vius, i com en els anys 80 segueix predominant el verd, cosa curiosa perque s’ha mantingut durant tants anys.
En el s.XXI les dones tornem a estar desesperades perque encara que la tecnologia es millor, elles no consegueixen treure del tot les taques, pero desprès de provar ariel es queda ven tranquila ja que tot s’en va. La vestimenta es algo diferenta del anuncis anteriors, ja que en aquella escena estan en la representació d’una obra dels seus fills petits llavors la roba no tindria que ser molt eleganta, pero tampoc qualsevol roba o color, pero encara aixi la roba es de colors vius, i hem vist que en aquest anunci el verd ja no predomina tant.
En tots els anuncis que hem vist durant cinc décades, el target segueix sent les mestresses de casa. També es segueix comparant Ariel amb altres detergents, per transmetre confiança en el producte. Des de els anys 60 fins als 80 és un home el que ensenya el producte a la dóna, en canvi a partir dels 90 podem observar que no és un home el que presenta el producte, sinó que és la mare la que salva la situació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario